Food Detective

Food detective

BADANIE NA NIETOLERANCJĘ POKARMOWĄ

Zestaw ELISA IgG Food-DetectiveTM jest szybką i jakościową metodą wykrywania przeciwciał klasy G (podklasy 1-4) dla 59 różnych składników pokarmowych w ludzkiej surowicy lub osoczu krwi. Wynik jest widoczny po 40 minutach i pozwala jakościowo określić podniesiony poziom przeciwciał IgG specyficznych dla 59 pokarmów pogrupowanych w 46 polach. Na mikropłytce znajdują się również dwa pola kontrolne pozwalające określić prawidłowość przeprowadzenia testu.

TEST FOOD-DETECTIVE

Mamy coraz więcej wiedzy o zależnościach między naszym samopoczuciem, zdrowiem, a spożywanymi produktami. Długotrwałe objawy chorobowe trudne do zdiagnozowania mogą mieć u podłoża NIETOLERANCJĘ POKARMOWĄ lub inaczej ukrytą nadwrażliwość na pokarmy. W takich przypadkach, we krwi można wykryć zwiększoną ilość przeciwciał klasy IgG przeciwko pokarmom, których organizm "nie lubi". Ocenia się, że u ok. 45% populacji można rozpoznać nietolerancję pokarmową.

Ponieważ objawy związane z nietolerancją pokarmową występują stosunkowo późno po spożyciu danego pokarmu - od kilku godzin do nawet 2-3 dni - więc najczęściej nie są one kojarzone ze zjedzonym pokarmem.

OBJAWY NADWRAŻLIWOŚCI POKARMOWEJ

Symptomatologia nadwrażliwości pokarmowej jest bardzo bogata i może dotyczyć jednego narządu lub układu lub objawy te mogą się wzajemnie kojarzyć. Nie stanowi to zagrożenia dla życia, ale może powodować stan ogólnego złego samopoczucia oraz różnorodne objawy chorobowe m.in.:

- Problemy ze strony przewodu pokarmowego - wymioty, wzdęcia, skurcze, zatrzymanie wody, nudności, zaparcia, biegunka, kolka, uczucie pełności, trudności z utrzymywaniem masy ciała (nadwaga, niedowaga), zespół drażliwego jelita, zespół

- Problemy oddechowe - astma, nieżyt nosa, zapalenie zatok

- Problemy dermatologiczne - pokrzywka, atopowe zapalenie skóry, trądzik, łuszczyca, suchość skóry, świąd skóry itp.

- Problemy ze strony układu nerwowego - migrena, ból głowy, zaburzenia koncentracji, zmiany nastroju i zachowania, depresje, lęk, zmęczenie, nadmierne pobudzenie, bezsenność, ADHD

- Problemy mięśniowo-szkieletowe - zapalenie stawów, bóle stawów, bóle mięśni i osłabienie

- Inne: cukrzyca typu II, spuchnięte powieki, zaczerwienie oczu, wysokie ciśnienie krwi.

Na podstawie próbki krwi pobranej z palca test FOOD-DETECTIVE w ciągu 40 minut pozwala określić produkty żywnościowe powodujące nadwrażliwość organizmu i indywidualny PROFIL ŻYWIENIOWY.

WYMAGANIA TECHNICZNE

- Dyrektywa o wyrobach medycznych używanych do diagnozy in vitro 98/79WE

- Dyrektywa o wyrobach medycznych 94/32WE

- Zgodność z normą zharmonizowaną BS EN ISO 14971:2001